Saturday, 11 August 2018




                         


                          සමෝධානික අලෙවිකරණය යනු


ඇමෙරිකානු අලෙවිකරණ සංගමයට අනුව අලෙවිකරණ කළමනාකරණය යන්න නිර්වචනය කර ඇත්තේි 'පුද්ගල සහ සංවිධාන අභිලාෂ තෘප්ත  කිරීම සඳහා නිෂ්පාදන හුවමාරුව ඇතුළත් වූ නිෂ්පාදන සැලසුම් කිරීම හා ක්‍රියාත්මක කිරීම,මිල කිරීම ,ප්‍රවර්ධනය සහ බෙදා හැරීම ඇතුලත් වන ක්‍රියාවලියක් බවයි.’

සංවිධානයේ මෙහෙයුම් කටයුතු ඉලක්ක පාරිභෝගික අවශ්‍යතා සහ වුවමනා තෘප්ත කිරීම සඳහා යොමු කිරීමේදි අලෙවිකරණය තුළ පහත සඳහන් සාධක වැදගත් වේ.
එනම්,

■ විශ්ලේශනය කිරීම 
■ සැලසුම් කිරීම 
■ සංවිධානය කිරීම 
■ පාලනය

සරලව අලෙවිකරණ යනු කුමක්දැයි මෙලෙස දැක්විය හැකිය.

PRODUCT                             CUSTOMER

එනම් යම් භාණ්ඩයක් හෝ සේවාවක් පාරිභෝගිකයා වෙත රැගෙන යාමේ ක්‍රියාව සමෝධානික අලෙවිකරණය වේ. 

1989 කාලය marketing යන්න   advertising (ප්‍රචාරනය )     මත    පදනම්  වී සිදු  කරනු  ලැබීය. එනම් යම් භාණ්ඩයක් හෝ සේවාවක්  පාරිභෝගිකයාට ලබා දීමට   advertising 
පමනක් භාවිතා විය. නමුත් 1989 කාලයෙන් පසුව  advertising පමනක් ඒ සඳහා ප්‍රමාණවත් නොවන බව වැටහෙන්නට විය.ඒ සඳහා වෙනම ක්‍රියාවක් අවශ්‍ය විය.එහිදී  integrated marketing coomunication   එනම් ඒකාබද්ධ අලෙවිකරණ සන්නිවේදනයේ අවශ්‍යතාව මතු වන්නට විය. 

සමෝධානික  අලෙවිකරණය   බිහි වීමට හේතු 

■  එක් මාධ්‍ය සන්දේශයක් මගින් පමනක් පාරිභොග්ිකයා   ප්‍රලෝහනය කිරීම  අපහසු විම. 
■  වෙන වෙනම ප්‍රචාරන ව්‍යාපාර දියත් කිරීමේදි  අධික ලෙස කාලයත් ,මුදලුත් වැය වීම.

■ වෙන වෙනම ප්‍රචාරන ව්‍යාපාර දියත් කිරීමේදි එකිනෙකා අතර මනා සම්බන්ධතාවක් ගොඩ නැගීමට අපහසු වීම. 

■ තාක්ෂණික දියුණවුත් සමඟ එකවර මාධ්‍ය ගණනාවකින් පාරිභෝගිකයා වෙත ලගා වීමෙ අවස්ථාව උදා වීම.

සමෝධානික අලෙවිකරනය පිළිබඳව සාකච්ඡා කිරීමේදී අලෙවි මිශ්‍රිතය හඳුනා ගැනීම වඩා වැදගත් වේ.එයට හේතුව වන්නේ මෙම ක්‍රියාවලින් එකිනෙකට සම්බන්ධ ක්‍රියාකරන බැවිනි. 

■  product
■  price 
■  place 
■  promotion 
■  people 
■  physical evidence 
■  process

people, physical evidence, process  මේවා extended  වේ. 

integrated marketing මේ වන තෙක් යුගයන් 04ක් පහු කරමින් පැමිණ තිබේ.ඒවා නම් 'production era, sales era, marketing era, relationship era'  ආදී වශයෙනි . 
අද  වන විට holistic marketing era  යුගය පසුකරමින් තිබේ.ප්‍රධාන වශයෙන්ම යම් ආයතනයක් හෝ භාණ්ඩයක් හෝ සේවාවක් ජනතාව අතරට රැගෙන යාමට එනම් පාර්භෝගික ආකර්ශනය දිනා ගැනීම වෙනුවෙන් විශාල වශයෙන් අද වන විට ෂබඑැරටර්එැා ඵ්රනැඑසබට සිදු කරයි. 
ෂබඑැරටර්එැා ඵ්රනැඑසබට සිදු කරන්නේ ප්‍රධාන වශයෙන්ම මෙම අවශ්‍යතා 3 මුල් කර ගනිමිනි.  එනම්, 

■ needs 
■ wants 
■ demand 

සැබැවින්ම  integrated marketing මගින් සිදු වන්නේ මිනිසාගේ අවශ්‍යතා මිනිසාට නැතිවම බැරි දෙයක් බවට පත් කිරීමය.එනම් එම ආයතනයෙන් ලබා දෙන භාණ්ඩය හෝ සේවාව පාරිභෝගිකයන්ගේ needs බවට පත් කිරීමය.මෙම intergrated marketing  හරහා ආයතනය 
බලාපොරොත්තු වන ලාභය ලැබෙන අතරම  corporate image   ද වර්ධනය වේ. 



integrated marketing ක්‍රියාවලිය තුළ පහත කොටස් ඇතුලත් වේ. 
■ advertising 
■ sales promotion 
■ personal selling 
■ public relations 
■ direct marketing

මේ සෑම ක්‍රියාවලියක් එකට බැදී ඒකාබද්ධව සිදුවිය යුතුය.එවිට සාර්ථකව අලෙවිකරනය සිදු කර ගැනීමට හැකිවනු ඇත.     ආයතනයද විවිධ ක්‍රම ඔස්සේ  imc   ගොඩ නගා ගෙන තිබේ.එහිදී එම ආයතනය තමා වටා සිටින එනම් තමාගේ ඉලක්ක ගත ප්‍රජාව වැඩිකර ගැනීමට විවිධ ක්‍රම අනුගමනය කර තිබේ.එම සෑම ක්‍රමයක්ම සිදු කර ඇත්තේ   ෂඵක්‍   වලට අදාලවයි.එහිදි, 

■ broadcast media        
■ event and sponsorship    
■ print media 
■ product placement
■ public relation & publicity 
■ personal selling 
■ internet & interactive 
■ direct marketing 
■ out of home media 
■ sales promotion

මෙම ක්‍රම වලට අදාළව        ආයතනනය   intergrated marketing     සිදුකරතිබේ.මෙහිදී මෙම සෑම උපක්‍රමයක් මගින්ම බලපොරොත්තු වන්නේ අදාළ භාණ්ඩයට වැඩිම පාරිභෝගික ආකර්ශනය ලබා ගැනීමටයි.නිවැරදිව imc  සිදු  කිරීමේදි තමා වටා සිටින එනම් තමාගේ ආයතනයේ හෝ භාණ්ඩයට සේවාවට අයත්     (target audience)    ඉලක්ක ගත ප්‍රජාව   හඳුනා ගත යුතුය. එයට අනුව අදාළ අරමුණු හඳුනා ගෙන     ඊමාටැඑ එකට සරිලන පරිදි    imc     සිදු කර යුතු වේ.  අවසානයේ ඇගයිමක්ද   සිදු කර යුතු වේ.     pizza hut    ආයතනයද   මෙලෙස     intergrated marketing   සිදු කර ගනිමින් පාරිභොග්ික ආකර්ශනය දිනා ගෙන තිබේ . 


3 comments: